My new and ‘healthy’ breakfast

Sinds kort eet ik iets heel nieuw als ontbijt. Iets wat ik nooit eerder zou geprobeerd hebben. Havermout!

Ik moet eerlijk bekennen toen ik het woord havermout hoorde dacht ik meteen van – dit ga ik toch nooit eten, laat staan lusten. Maar natuurlijk weet je dit pas als het probeert en dat deed ik! Ik wou toch eens iets anders dan een boterham met choco dus zocht ik op het internet leuke receptjes op waarmee je havermout zou kunnen eten en ik kwam uit op een lekker ontbijtje.

Op de achterkant staat er nog een lekker receptje.

Ik heb dus havermout gekozen van het merk Quaker, maar je kunt elke havermout wel kiezen. Dan vind ik het wel lekker om bij deze havermout iets nieuw van Danone bij te doen namelijk breakfast yoghurt met aardbei, een soort van drink yoghurt maar iets dikker. Om dat er toch wel suiker in de breakfast yoghurt ziet is dit niet meer zo gezond, maar wel lekker! Om dit toch iets gezonder te maken doe ik er één banaan bij. En op onderstaande foto zie je het resultaat. (Op de foto ziet het er niet zo lekker uit maar ik vind het wel lekker.)

En dit eet ik nu regelmatig. Havermout met breakfast yoghurt (aardbei) en stukjes banaan. Niet helemaal gezond maar toch gezonder dan choco bijvoorbeeld. Ik vind dit erg lekker als ontbijt en ik ben dan ook erg blij dat ik dit heb uitgeprobeerd. Misschien probeer ik wel eens andere combinaties. Misschien weten jullie wel leuke ideetjes?

Wat vind jij van havermout?

Liefs,Jana.x

Comments

  1. Sophie says:

    Ik eet ook deze soort havermout! ’s Avonds in vers geperste sinaasappelsap weken en smorgen fruit erbij! Vind ik lekkerder dan yoghurt of melk :-)

  2. Ayla says:

    klinkt goed! ik eet altijd hetzelfde, haha, honeypops! :D helemaal niet gezond, maar tsja :D x

  3. Manon says:

    Dat ziet er wel lekker uit. Ik eet gewoon brood s’ochtends met iets lekkers erop

  4. Kim says:

    Ik eet ook elke ochtend havermout, met rode vruchten vind ik dit zelf lekker en dan met amandel- of soyamelk.

  5. Anine says:

    Leuk!! Ik eet niet zo erg vaak havermout, meer ’s avonds als snack in de winter. Maar ik heb ook sinds enkele weken een nieuw ontbijtroutine!

    ’s Morgens vroeg eet ik steeds muesli met yoghurt of melk, plus zo veel mogelijk fruit. Ik voel me gezonder en eet minder brood, wat ook vertaalt naar de weegschaal! ;)

    Leuke post!
    xx Anine

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge